Masaż bambusami

Jest to masaż relaksacyjny wykonywany przy użyciu pałeczek i mioteł z bambusa królewskiego. Autorem masażu jest francuski masażysta i kinezyterapeuta Gil Amsallem. Masaż bambusowy szczególnie poleca się osobom na co dzień bardzo zestresowanym. Jest to masaż rozpowszechniony głównie jako technika relaksacyjna, może jednak również stosowany jako intensywny masaż leczniczy i antycellulitowy. Masaż ten głęboko odpręża, poprawia krążenie krwi i limfy. Modeluje również brzuch, uda i pośladki. Zastosowanie bambusa ma przede wszystkim właściwości praktyczne – działa on antybakteryjnie i przeciwgrzybicznie, dlatego masaż ciała za jego pomocą wykonywany nie spowoduje u nikogo alergii i nie podrażni skóry.

Wykonanie : Masaż ten poprzedzony i zakończony jest krótkim masażem manualnym w celu przygotowania tkanki do intensywnego bodźca jakim jest ruch rozcierania czy rolowania bambusem. Masaż wykonywany przy użyciu różnej wielkości pałeczek i miotełek bambusowych. Pałeczkami, które podczas masażu dopasowują się do kształtu mięśni, oklepuje się, głaszcze i ugniata całe ciało ze zmiennym rytmem i natężeniem.

Wskazania:

• długotrwałe przemęczenie i silny stres
  • częste i silne bóle głowy
  • bóle mięśni i pleców
  • obrzęki, cellulit

Przeciwskazania:

• choroby przebiegające w stanie zapalnym
  • krwotoki lub ryzyko ich wystąpienia
  • rany i blizny we wczesnym stadium rozwoju
  • przeziębienie i podwyższona temperatura
  • nowotwory i powiększenie węzłów chłonnych
  • ciąża